neverinov blogneverinov blog

Obmane o arheologiji

Čemu ovaj naslov? Cijeli dan sam razmišljao kome ili čemu da posvetim svoj prvi post. O mojim političkim, duhovnim, umjetničkim, glazbenim, filozofskim stajalištima? No ideju mi je dao nepoznati čovijek koji je danas prolazio kraj našeg radnog mijesta.

Dakle da krenemo:

Obmana broj 1: A jeste li našli kakav čup pun zlata?


Postavljeno pitanje od kojeg mi se ježi kosa na glavi koliko li sam ga puta čuo u ovih nekoliko godina.
Zašto se ja nakostriješim na ovo? Jednostavno, jer je to univerzalno pitanje koje povezuje ama baš sve ljude, svih socjalnih skupina. Ljudi su pohlepni, misle da iskopine imaju smisla samo ako se nađe kakvo zlato. Pa zar mislite da su ljudi u prošlosti bili mnogo bolji pa da su bacali zlato naprosto jer im se to sviđalo. Što bi jedan jole normalan čovijek napravio da mu padne 50 kuna na pod? Ne bili se potrudio da ih pronađe i ponovno dođe u njihov posjed? Isto tako ako ti ispadne 50 lipa naravno da to nije neki problem, zapravo toliko su bezvrijedni da razmišljaš dva put ako ćeš se uopče sagnuti kako bi ih podigao. Isto tako mi pronalazimo kovanice koje nisu bile toliko vrijedne da bi ih netko tražio bjesomučno kad bi se uvukle u neku rupu. Stvari se mijenjaju ali čovijek je od pamtivijeka isti. Tako da sam se jednom naživcirao na Kronikama iz Narnije, drugi dio, kada one pubertetlije od prinčeva dobiju opet priliku da se vrate u svoje kraljevstvo. I kada jedan od dječaka pokušava shvatiti što se dogodilo sa urušenim mijestom na koje su došli on odjednom nagazi na površini na zlatnu šahovnsku figuricu!!?? i pazi to još njegovu.., a meni mrak na oči. No dobro, shvačam to je ipak film za klince ali djeco nemojte se nadati da ćete naići na nešto takvo. Nema tu zlata, bilo je prevrijedno da bi se sipalo okolo.
Što čovijek radi sa zlatom? Pokapa svoje vođe ili najbliže s njime kako bi pokazao svojoj društvenoj skupini da je dovoljno bogat da se može odreći djela vlastitog bogastva (naravno ako ste bogati, ako niste budite sretni da su vas pokopali sa tanjurom punim fažola, uzgred rečeno, ne podnosim fažol) Antropološki, to je važno ponašanje a onako filozofski mislim da samo pokazuje kako se promjenit nećemo nikada:) .
Još jedan način da se pronađe vrijedni metal je taj da pronađete spremište? Što je pak to?
Ne tako davno nisu postojale banke.. pa kamo onda da jadni čovijek u vrijeme velikih nemira ili rata sakrije teško stečene pare? Jednostavno, pod zemlju.. ali na neko njemu poznato mijesto, neko stablo čudnog oblika uglavnom neko prepoznatljivo mijesto kako bi se opet moglo doći do kovanica. Ako mi pronalazimo te ostave i spremišta to znači da vlasnik se nije nikad vratio, vjerovatno skončao u nekakvom ratu. No, hvala njemu imamo pregršt informacijama o ekonomskim tokovima u prošlosti.

Obmana broj 2: Ah vi arheolozi vama je lako u životu kad stalno metete s onim pinelićima hi hi hi

E dragi moji, nije baš tako. Ako nas vidite kako čistimo pod ili zid sa špahtlama/žlicama ili pinelima to je zato jer se sloj mora počistiti radi slikanja ili zato da ne rasturim mozajk sa krampom ko neka sirovina. Nitko se ne sjeti razmisliti tko je maknuo kubike i kubike zemlje prije toga da bi mogli doći do situacije da radimo sa špahtlama. Ovaj posao je toliko vezan uz kramp, lopatu i motiku te karijolu ili ti ga tačke (kako kažu va Slavonije) da sam ja u biti najobičniji šljaker sa diplomom. Zato malo poštovanja ljudi i pogotovo građevinci. Ja nemam pojma kako se postavlja knauf ili čemu služe diode u škverovima ali sumnjam da obični čovijek zna objasniti šta je to keramika.

Obmana broj 3 Misliš li da ima stvarno piramida u Bosni?

Ovo slušam od početka, znaći jedno 4 leta ako se ne varam. Osim što me to pitala svaka osoba koju sam upoznao u ovom sektoru prednjači moj stari. Moj stari je fiksiran bosanskim piramidama, on to prati na netu.. siguran sam da bi mi znao ispričato Osmanagićevu biografiju tako da kolutam očima kada me pater familias zove za komp jer znam što mi želi pokazati i dokazati.
Evo moje verzije. Jesu li to zaista piramide? Nemam blage veze.. europljani kažu da je to samo zanimljiv geološki fenomen dok bosanci tvrde da se zbog ovoga mijenja čitava povijest zadnjih 13 000 godina. Još nisam bio u Visokom pa ne mogu reći ništa dok ne vidim iz prve ruke. Navodno idem tamo sa starim koji bi me razbaštinio da odem bez njega. Tako ti je to kad si arheolog a stari ti je amater o arheologiji I suppose.

Ima još mnogo tih gluposti vezanih u posao. Poput građevinara koji nas naprosto ne podnose pa nas zovu na kučne brojeve kako bi nam poručili da će nam s puno ljubavi napraviti betonske cipelice pa kratki kupanac u more i različiti primjeri korupcije da ne govorim. No neda mi se sad o tome, ono gore sam spomenuo jer je u biti simpatično vidjeti što si puk zamišlja o našoj struci. I moram nadasve pohvaliti Harrisona Forda u Indiani Jones, on nas je zadužio za sve vijekove. Jednom tijekom iskopavanja kraj nekog birca približile su mi se neke cure. Ja gledam u njih jer gledaju u svaki moj pokret sa motikom, niš mi ni jasno. Gledam malo po sebi u čemu je kvaka, jesam li tako prokleto smazan da mi se čude? Približim se ja njima i jedna od njih je očito skupila dovoljno hrabrosti da me priupita ako sam ja arheolog a ne obični neki radnik. Na potvrdnom odgovoru te cure su se počele smijati, vrištati i čupati za kosu, koja histerija zujo

I zato hvala ti Harrisone na posuđenom šarmu, dobro si to obavio, hvala tebi znam kako je bilo Beatlesima tijekom američke turneje.


Terene koje ću pamtiti čitav život i stvari koje sam iskopao ću ostaviti za neki drugi post. Ako itko ima pitanja o arheologiji sad je trenutak. yesyes

ps Uf baš sam izbacio brdo negativne energije iz sebe o mati mila
Post info
27.08.2008. (15:59)
23 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Arhiva >>