neverinov blogneverinov blog

Čudesna šuma

da parafraziram Eustahija Brzića: pozdrav knjigoljupci!

prvo bi krenuo sa dobrom viješću: smjenili su trulu Upravu "3. maja" jer je dostignuta kritična masa a vlada se boji negativne reklame, s toga od nepokolebljivosti da se smjeni uprava, Polančec (mali kakav je) je napravio piruetu od 180 stupnjeva pa se ipak odlučio na promjene.

loša vijest: Europska Unija je odlučila da moramo i ovoga puta skinuti gaće pa se moramo odreći naše brodogradnje kako znamo i umijemo. Zašto? Poljska je pronašla rupe u zakonu pa je ipak uspijela sačuvat i ovce i novce. Pošto draga Unija ne voli da ju se pravi glupom ona je odlučila da će se iživljavati na onima kojima može pošto su se neki provukli sa marmeladom po prstima poput Rumunjske i Bugarske. I sada dragi moji sugrađani okusit ćemo ono što se zove politika mrkve i batine zahvaljujući drugima ali posebice zbog samih sebe. Razmišljam si ja kako bi radije da ne uđemo u tu europsku familiju a da smo ekonomski stabilni nego da uđemo sa stražnjih vrata na prosjačkom štapu. Ali hej moje logično razmišljanje nije zanimacija ovih na vlasti pa što onda serem kvake? A baš šteta, tako nam je lijepa zemlja, imam osijećaj da bi mogli i sami da se pobrinemo za sebe bez vanjskih diktata koji nisu često preslika naših interesa već plod lobiranja jedne od članica unije koja ne želi konkurenciju. Ali neka se te članice ne nerviraju, polako cure (članicama).. , naše gospodarstvo je ionako posrnulo s toga smanjite za brzinu. Ma gledajte, nemojte se toliko ni truditi... pustite da se sami upropastimo pošto nam to ide najbolje.


Evo nakon ovog ispuhavanja po vreći pijeska vratimo se na naslov posta. Prije dva dana sam od dragog prijatelja i kolege dobio popis knjiga koje trebaju jednoj njegovoj prijateljici. Prijateljica, koliko sam shvatio je teta u vrtiću ili učiteljica u nižim razredima osnovne škole koja za božić želi ponuditi dječici nekakvu bajku. Odlučila se za hrvatske knjige, nemam pojma iz kojeg razloga, ali mi je svejedno drago. Možda je to neki razred u Italiji koji uči hrvatski? Onda mi je još draže pošto ovaj jezik smatram preljepim.


Lista koju sam dobio u ruke je sljedeća:

- Načinović, Daniel: Sretan Božić, Sybil! Profil Internetionatonal, Zagreb, 2001
- Lovrenčić, Sanja, Bajka o Sigismundi i Krpimiru, Autorska kuća, Zagreb, 2004
- Sajatović, Ivona: Tajna ogrlice sa sedam rubina, Školska knjiga, Zagreb 2002
- Hitrec, Hrvoje: Humandel, Školska knjiga, Zagreb 2007
- Škrinjarić, Sunčana: Čudesna šuma, Mozaik knjiga, Zagreb, 2002



Odmah pri dnu proradilo je sjećanje na crtić iz '86 čiju video kazetu imam još u ormaru. Slikar Paleta, 3 ježa Do, Re i Mi, dabar Oštrozub, narator koji ima pokrete Tazmanijske nemani, gljive ludare, onaj leptir Sunčica kako već, simpatični pijanac medvjed Mate, lukava i senzualna lija Lili, Kaktuscar sa svojom vojskom halabarda, sjekira, koplja, motika, krampova, pa sve do heroja Štapića koji od strašljivca postaje onaj koji će spasiti cijelu situaciju i donjeti sreću i mir stanovnicima Čudesne šume. Odmah sam se prisjetio koliko sam zapanjeno gledao taj crtić više puta a i njegov nastavak "Čarobnjakov šešir" je bio odličan povod da starome nedam mira dok ne kapitulira i odvede me u kino.


<br />
udesna auma


`tapi


Kratki sažetak za one koji nemaju o pojma o čemu trkeljam morete naći ođe.

Eh sad, meni je ovaj naslov odmah zapeo za oko jer mi je obilježio djetinstvo ali to je presubjektivni razlog za kupiti knjigu kako bi dijeca mogla biti podučavana ono što se meni svidjelo.
Za Hrvoja Hitreca nemam baš neko visoko mišljenje kao osobi jer je preko njega Jakov Sedlar izmanipulirao svoj dokumentarac o Tuđmanu. Kad je Stanković upitao Sedlara: "pa dobro otkuda Vama podaci da je 95% srba iz Krajne podržalo četnike?" on je lakonski odgovorio da mu je to rekao Hrvoje Hitrec. A pošto se ja gnjušam manipolacije povijesti evo kako mi te osobe odmah bivaju malene pod zvijezdama.

Za Daniela Načinovića ne znam baš puno. Vidim na netu da je domaći iz Labina grada i da su mu verši isto domaći kako i on. Pa ako nekoga zanima evo link koji upučuje na njega.

O Sajatović Sanji nisam pronašao ništa osim što je očigledno pobrala neku nagradu radi prevađanja bajka s jugo- istoka na furlanski dijalekt. S toga nisam si uspio formirati neko mišljenje o njoj. Ako tko zna neka javi.

I zadnje ali ne i manje važne: Sanje Lovrenčić, da budem iskren nisam ama baš ništa čitao ali to ide meni na štetu i morat ću to odmah da ispravim. Njezin životopis je na ovim stranicama


Potrudio sam se kako tako raspitati se o piscima za koje nisma znao opus ali eto mislim da i dalje vodi moja Čudesna šuma. I zato dijeco u Udinama pripremite se da upoznate Štapića.


ps najdraže u tom crtiću je bila preobrazba Kaktuscara iz sirovine pohlepne moći u nekakvog pozitivnog hippya koji štogod takne pretvara u cvijeće i sve okolo njega se razvlače duge, skoro pa da čujem Mr. Tambourineman od Byrdsa u pozadini smokin

Mogao se kralj Mida ogledati malo u Kaktuscara umjesto da je poželio sve dodirom pretvarati u zlato i zbog tog razloga otegnuo papke radi gladi. Eh trubilo no




Post info
08.11.2008. (12:43)
22 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Arhiva >>