neverinov blogneverinov blog

Q


Image and video hosting by TinyPic


Romana Q sam se dohvatio mnogo prije nego sam počeo pisati jerbo da sam i onomad imao blog nebi propustio priliku da ju preporučim knjigoljupcima ovdje. Bilo je to davno, još nisam bio niti bakalar, pripremao sam se za neki ispit kad mi je uletila bivša cimerica Corinne i rekla mi da jednostavno moram ovu knjigu pročitat.

Mislio sam si ajde dobro, ostavi to na stolu pa ću vidjet za tri dana nakon ispita. Ali vrag mi nije dao mira pa sam ja počeo listati iz znatiželje o čemu bi se moglo raditi onako odokativno. I kako to biva, uzeo je šalu i ja sam ju pročito za dva dana i prošao ispit isto.

Q je zapravo špijun jednog kardinala, Giovanni Pietra Caraffe i njegov je zadatak izvještavati i spriječiti o mogučem boomu protestantizma u sjevernoj Europi a i da se ono ne razlije po ostatku kontinenta.

Glavni lik, koji stalno mjenja imena radi sigurnosti, je uvučen u važne povijesne događaje te epohe poput njemačkih seljačkih ratova u kojima možemo upoznati utopiju Thomasa Müntzera (jednog od mojih povijesnih idola) i njegovu naivnu nadu da će Bog pomoći seljacima protiv plaćenika naoružanih do zuba. Ne treba ni pisati kako je ishod toga rata završio.


Isto tako u knjizi možemo vidjeti što se dešava kada jedna sasma zgodna ideja o egalitarizmu biva doslovno prenesena u praksu a ovdje je riječ o ustanku u Münsteru, kada fanatici uvjereni da su ostvarili kraljevstvo božje na zemlji zapravo grade esenciju pakla jer ljudi bivaju ubijeni radi tih ideala koji sami nalažu da se ubijati ne smije.

Kako paradoksalno.


Nakon što je pobuna skončala na jedini način na koji je mogla skončati a to je da su prinčevi i elektori zajedno sa biskupom satrali pobunjenike, radnja se smješta u renesansnu Italiju, preciznije u Veneciju gdje nailazimo na živopisne likove poput gazdarice jednog bordela koja neizbježno podsjeća na krčmaricu Mirandolinu od Goldonia.

Novelu je napisao Luther Blissett, zapravo pseudonim kojim se koriste stotine umjetnika i koji je 1999 obavio simbolični seppukku i tako postao Wu MIng na čijim stranicama možete skinuti sve njihove radove besplatno, riječ je o piscima iz Bologne, crvenoga grada uvijek prožetom revolucionarnim idejama, ipak je tamo osnovano jednog od prvih sveučilišta u Europi.


Naravno za one koje ne znaju talijanski postoje verzije na engleskom za downlodanje, više od dvadeset naslova za skinuti.. ono što mi je fascinantno jest kolaž kojeg su autori napravili pošto je svaki ulomak napisan od drugog pisca i kako među njima nema nesuglasica u događajima.


Toplo preporučujem ovu plejadu besplatnih knjiga a najbolje početi sa špijunsko-političko-vjerskom-povijesnim romanom Q.




Post info
07.10.2010. (12:59)
24 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Arhiva >>