neverinov blogneverinov blog

Prekretnica




Nije da pišem ovaj post kako bi se žalio. Razmatram samo kako nam je nešto sutra sigurno a kada dođe to sutra onda se to sigruno raspline ko da ga nikad nije bilo. Prije godišnjeg sam pričao sa šefovima koji bi me uzeli na neodređeno što je u današnje vrijeme jack pot, hat trick, Ponce de Leonov izvor mladosti, vlažni san pretočen u stvarnosti svakog tinejđera, no shvatili ste što sam htio reći.

Baš sam se nauživao u ovom prvom godišnjem na relaciji Vis-Split-Tomislavgrad-Čapljina-Trebinje-Nikšić-Podgorica-Tirana-Ohrid i natrag te još dva tjedna doma da se podružim sa mojim društvom. Već je u telefonsom razgovoru sa šefom bilo toliko čudno da sam cijeli dan dok sam putovao nazad u Brežce živio u neizvjesnosti. Uh, bolje je znati na čemu si nego kada nemaš pojma pa si kreiraš filmove u vlastitioj produkciji.

Iako sam primjetio da u Hrvatskoj ljudi baš nisu zainteresirani što se događa kod Janeza ako se ne svađaju sa našim ribarima kod Savudrije ovoga puta je slovenska politika imala utjecaj na moj život. A i na one koji žive direktno ili indirektno od građevine pošto su stopirani svi kapitalni projekti u kojima slovenska država ima udio. To znači da nitko ne može naplatiti ništa nikome jer je ona pipa koja daje novce zavrnuta sve do novih izbora koji će biti paralelno uz naše. Pretpostavljam da će premijer opet biti Janez Janša kojeg su već po drugi put u Brežicama na javnoj tribini SDS-a (Slovenska Demokratska Stranka) izviždali čim je stupio na pozornicu da mu jednostavno nisu dopustili ni da bekne. Ah kako sam ponosan na njih.

Uglavnom sudeći po tome da je to ista osoba protiv koje se vodi sumnja da je primio mito u nabavi oklopnjaka Patria iz Finske, da je to ista osoba koja je autokratski postavila svoje ljude u najvažnijim novinama u Sloveniji "Delo", da je to onaj isti tip koji je sa našim gostom u Remetincu dogovarao svađe i incidente na granici kako bi skinuo fokus javnosti sa mnogo važnijih stvari, ne možemo očekivati rješenje od nekoga tko je dio problema. mada paradoksalno, mnogi su mi potvrdili, da je upravo ta vlada s desna dala mnoga sredstva za kulturu. Tako da i Slovenci imaju isti izbor kao i kod nas: zlo ili manje zlo.

Još dva mjeseca do 28 godina života. Bez obitelji za uzdržavanje, mobilan i sa nekoliko kutija kao imovinom, mogu podnjeti ne produživanje ugovora mnogo lakše od nekoga koga obitelj drži za jednu mjesto.
Iako me firma uvjerava da će me zvati kada krenu poslovi negdje u drugom mjesecu jer je ionako arheologija sezonski posao (kada se površina zemlje po zimi zaledi postaje neprobojna) pa se čekaju topliji dani ja si ne mogu dopustiti pak da ovisim o jednom "ako". A i navikao sam se na mjesečna primanja i zar da se vratim na to da i dalje žicam roditelje ko u srednjoj da mi daju za pijaču? Saznao sam da su moje kolege sa godine osnovali arheološku firmu da ne gubim vrijeme ovdje pošto (ironije li) moja diploma ne vrijedi ništa u Hrvatskoj jer bi ju trebao nostrificirati (moš misliti ako ću dati pare za dokument koji vrijedi od Portugala do Švedske ali kod nas ne).

Uostalom navikao sam se na viša primanja od hrvatske prosječne plaće (a čuo da pripravnik u konzervatorskom prima 2900 mjesečno, katastrofa) tako da moje pravilo da nikad ne radim za manje od onog novca koji sam prethodno primao me tjera da potražim sreću u Italiji za koju ionako imam papire pa se ne moram zajebavati sa nekakvim dozvolama za prebivanje. Sve je krenulo u prvom srednje kada je 15 kn na sat bila zavidna plaća za jednog srednjoškolca ali isto tako nakon nekoliko godina nije bilo šanse da opet delam za iste pare. To me uvijek tjera dalje, možda je to neka bolesna ambicija, možda netko može pomisliti da sam bahat i da danas ljudi mogu biti sretni da su uopće plaćeni za ono što rade. Ali upravo to saginjanje glave gdje poslodavac može drkat po nama dok nam daje crkavicu je po meni problem zašto smo svi zajedno, kao narod, u kroničnom stanju potplaćenosti.

Za do Nove godine sam potkovan. Još imam svoje ušteđevine i duguju mi jednu i pol plaću što nije malo. Uvjeravali su me da će me platiti kada budu mogli i da ne sumnjam. Nadam se da će biti tako. Još mogu i tražiti povrat poreza za 6 mjeseci plus jedan dan što bi bilo sjajno. Pišem članak za čakavsku katedru u vezi limesa kojeg sam odradio u diplomskom tako da me raduje da mogu dobiti neke novce i od pisanja članaka.. Kolega iz Ljubljane me isto pozvao da napišem članak za reviju njegovog instituta ša me raduje da će mi ime biti prisutno i u Sloveniji. Osim toga poslao sam ponudu specijaliziranim talijanskim časopisima u Italiji od kojeg se jedan odazavao da ga zanima sve što ima veze sa antikom poput mog limesa (vidi već ga zovem "moj") tako da budem prisutan i znanstvenoj literaturi u Italiji.

Zaista bi volio jednog dana moći živjeti od pisanja tako da ja odlučim kada ću se ustajati i kada ću ići spat a ne da starost doživim na terenu na suncu, na buri, uz šljakere (Štef bez uvrede ali ja bi upoznao i nešto ženskog življa ponekad), bez snage da si spravim ručak kada dođem natrag sa posla tako da mi je frižider izgledao ko Kruletov ako nije bio i prazniji.

Na kraju krajeva i članke se može iskoristiti da lijepše izgleda životopis koji mislim predati zajedno sa planom istraživanja za doktorat u Udinama za tjedan i pol. Ako upadnem na to onda sam miran sljedeće tri godine jer je stipendija dosta visoka i omogučit će mi moj boemski lifestyle a onda kao doktor dalje u svijet pa da pjevam kao Pišonja i Žuga "Dobit ćete razglednicu iz afričke zemlje Safari, Zbogom žohari!".

Ne mogu dopustiti da se zavalim u depresiju kao u ugodnu fotelju. Tko zna što će od ovih moji planova za bližu i dalju budučnost uspijeti ali jedino što znam jest da ne mogu biti raskrštenih ruku i mantrat što će biti sa mnom. E pa neće biti ama baš ništa sa mnom ako dopustim da mi godine kad sam najači odu u žaljenju i frustraciji poput premnogih primjeraka koje vidim svaki dan u svom voljenom gradu. Ne znam što me čeka ali moram priznati da je uzbudljiva ova prekretnica.


Uh što je dobar ovaj blog da si razbristriš misli. Pozdrav iz sunčanog Zagreba.
Izgubio sam naočale za vid kod Ciboninog tornja ako slučajno netko ovo pročita, sretnom pronalazaču plaćam pijaču cijelu noć ako me spasi od mutnog svijeta.


ps. koji dobar vic, Jaca izjavila da je HDZ stranka čestitih ljudi :)))))))) jebate ko demagogija, kako ovo zbilja netko može pušit?
Post info
04.10.2011. (10:41)
33 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Arhiva >>