neverinov blogneverinov blog

Krčmar Mirandolino

Ova socijaldemokratska vlast samo u imenu a zapravo neoliberalna je stavila poslodavcima ucjenu na pladanj i to baš pred onim slojem građana koji bi trebali preuzeti privredu na svoja pleča.

Kažu da smo budučnost Hrvatske, kažu da ćemo mjenjat svijet, pričaju nam od malena: "samo budi pošten i marljiv". Aha..

Mladi ljudi koji su završili fakultet imaju dvije opcije. Volontirati za 1600 kuna mjesečno i tako izgubiti godinu dana života nakon čega slijedi ponovo traganje za poslom ili seliti u neku zemlju gdje se cjene djela a ne riječi pune pompe a isprazne u srži.

Danas je moja prijateljica bila na razgovoru na posao u knjigovodstvenom servisu. Potencijalna "mentorica" joj je rekla da za 1600 kuna (koje plaća država a ne njena firma) očekuje posao bez greške, da se nikada ne razboli, visoku razinu profesionalnosti jer su oni "respektabilna firma".

Respektabilna firma koja traži predanost poslu i pokoravanje za 1600 kuna meni pari ko netko tko ide u Peveca kupiti motokoutivator za 400 kuna i onda se čuditi zašto se ovaj pokvario pri prvom paljenju.

Moja prijateljica je dopustila da joj žena iz intervjua gazi dostojanstvo jer joj je solila pamet oko toga zašto joj je trebalo toliko godina da završi fakultet (bila je bolesna a prosjek je 4.14). Kada jačemu daš mogućnost da se iživljava nad slabijem on će to iskoristiti pogotovo ako je ucjena istitucionalizirana.


Mnogi netom diplomirani mladi idu istom linijom manjeg otpora nadajući se da će ih primiti. Neki misle da bi bili sretni da rade i džabe samo da ih uzmu. U tom slučaju ne znam zaista zašto završiti fakultet kad smo mogli ići u LIdle, Konzume i ostale prčvarnice gdje se prodaje češnjak iz Kine da bi zarađivali bar duplo više kao čistači ili blagajnice.

Neki su ovo volontiranje pohvalili i rekli da će nas čeličiti ko nekada radne akcije. Kao prvo radne akcije su se radile za opće dobro u vidu ceste, tunela ili nasipa dok ovdje služe uglavnom privatnicima. Kao drugo volontiranje ima smisla ako obuhvati cijelu jednu generaciju pa i djecu tajkuna što nam sjeaeše budučnost.


Siguran sam da su poslodavci presretni novom alatkom sa kojom mogu ucjenjivati visokobrazovanu radnu snagu. Ne znam po kojoj logici će netko tko je robovao godinu dana dobiti posao iduče godine, tko to može garantirati i kakav to beautiful mind stoji iza takve genijalne jednadžbe. Na taj način se samo dobiva mogučnost da se nakon godinu robovi mjenjaju po traci nakon faksa.


Znači jedino logično rješenje je selidba u zemlju koja će te cjeniti po tome koliko želiš raditi što je opet gubitak za Hrvatsku jer čemu toliko ulaganja preko stipendija, studentskih domova i hrane kada jednom formirani pojedinac može samo iseliti iz domovine kako bi spriječio ultimativno poniženje od te iste domovine?


Mirando znaš di si možeš staviti tih 1600 kuna mjesečno? Prvo pravilo dobroga vođe jest da ne tražiš od drugih ono što nisi spreman ispuniti sam a ne ispaljivati zakone kojih si se dosjetio očito u žaru birtijske rasprave. Ne želim ni misliti da se trijezna osoba mogla dosjetiti takve budalaštine. Preptostavljam da se ti nećeš sjetiti volontirati za istu mizeriju kao ministar.


Dakle Kanada, Novi Zeland, Australija ili Skandinavija. Ili skončat ovdje ko ovi penzići što kopaju po kontejnerima ali bez penzije.

A onim srednjim ribama što rade u državnim kancelarijama i ne talasaju predlažem da se zapitaju otkuda će im stizati penzija za 30 godina kad je već sad 330.000 nezaposlenih (koliko li samo ima izbrisanih iz evidencije nitko ne zna) i samo miljun građana u radnom odnosu (od čega 1/5 ne prima plaću) u zemlji u kojoj se sustavno gazi proizvodnja radi uslužnih djelatnosti.


Žali bože ljude koji su ginuli za ovu farsu u domovinskom ratu. Ja ću svoju sreću tražiti ili drugdje ili na drugačiji način ali ovo poniženje za 1600 kuna mene neće vidjeti.


ps. nadopuna mom postu kod Sagittariusa


Upozorenje za one kojima su potrebni disclaimeri poput: cijenim svaku vrstu posla i svaki je posao častan. To što sam napisao da sam radije trebao u autolimare nije neko omalovažavanje već je to što sam išao na fakultet i niš dobio sa time omalovažavanje mojeg obrazovanja za koje mi daje na znanje ova država svojim ne baš obrazovanim postupcima.

Žao mi je što nisam išao u mehaničare, vodoinstalatere, staklare, keramičare (izaberi ti) jer bi ovako uštedio 6 godina predavanja, ispita, štrebanja i prakse jer šta mi vrijedi ta praksa ako se sad od mene traži iskustvo od godinu dana (vjerojatno je mjera dodatno brisanje sa evidencije nezaposlenih jer ako volontiraš hej nisi više nezaposlen tako da bi si vlada prijuštila statistički podatak da je smanjila nezaposlenost kod mlađih od 30 godina).

Prigodna
Post info
27.06.2012. (16:41)
79 komentara
komentiraj
ispis
permalink
Komentari

<< Arhiva >>